Think Rihut

 
 

תחשבו ריהוט - ריהוט מעוצב לבית

 
   
 
עיצוב חדרי שינה

עיצוב חדרי שינה כשמגבשים עיצוב לחדרי שינה – אנו ממליצים לאפיין את החדר על פי תכונותיו ולאחר מכן ליצוק לו אופי דקורטיבי ייחודי. תכו


פורסם: 1/12/2016

מאמר זה שייך לקטגוריית עיצוב חדרי שינה
עיצוב חדרי שינה
 
כשמגבשים עיצוב לחדרי שינה – אנו ממליצים לאפיין את החדר על פי תכונותיו ולאחר מכן ליצוק לו אופי דקורטיבי ייחודי. תכונות החדר, כמו כל חדר אחר בבית הן:
 
* אור וצל בחדר.
 
* מקום פנוי בחדר וחלוקתו.
 
* רמת האקוסטיקה בחדר.
 
* רמת האטם: ההשפעה של האקלים החיצוני על החדר.
 
אור וצל בחדר
 
עיצוב חדרי שינה צריך להתבסס על האור והצל הקיימים בחדר באופן טבעי. כאשר החדר חשוף לשמש, ובנוסף – יש בו מכלול רהיטים וארונות בצבעים בהירים – ניתן להשתמש בתאורה מסיבית פחות מאשר בחדר ללא חשיפה רבה לאור טבעי, ואשר מאורחים בו מיטב עזרי הריהוט הכהים – בעלי צבע עץ טבעי. חדר כזה צפוי לסבול מחוסר בתאורה טבעית, ואז יש לגבותו בתאורה מלאכותית על ידי הצבת גופי תאורה צמודי קיר (ולא צמודי תקרה) המאירים כלפי מעלה להפצת אור רב, או על ידי הצבת מנורה מרכזית גדולה כמו גוף תאורת תקרה מלבני גדול.
 
מקום פנוי בחדר וחלוקתו
 
כאשר החדר מאד קטן – ניתן לקחת בחשבון את השיקול הפונקציונלי לפני השיקול העיצובי. כך, למשל – על אף שמקובל להציב מיטה זוגית מעוצבת ומהודרת בעלת גודל קבוע, ניתן להסתמך במקומה על מיטה נפתחת וליהנות ממקום פנוי בחדר ביום יום. עצה נוספת לחדרים קטנים היא הסתמכות בעיקר על שידות קטנות כמו שידות טואלט – לאחסון מעט פריטים, כאשר את הארון תציבו בחדר ארונות. פתרון אחר יהיה להשאיר את הארון בחדר השינה הקטן – אך להסתמך על ארון פינתי בעל 2 ממדים קטנים, כך שעיקר תפוסת המקום הולך על פינת החדר ולא על חלקו העיקרי.
 
רמת האקוסטיקה בחדר
 
אמת האקוסטיקה בחדר היא עניין שפחות נוגע לריהוט בו, ויותר קשור לסוג הקיר שישנו בחדר. יחד עם זאת, ריבוי בהתקני ריהוט מעץ מגביר את תחושת האקוסטיקה המרחבית בחדר, אך על מנת לשנותה באופן דרסטי אין מנוס מלהשתמש בחומר אקוסטי לקירות כמו למשל יציקת קיר גבס.
 
רמת האטם בחדר
 
גם רמת האטם בחדר השינה היא נושא שנוגע יותר לשיפוצו ופחות לתחום הרהיטים. כאשר הקיר הוא מבטון יצוק – נוצר האטם האיכותי ביותר בחדר, כלומר – השפעה זניחה יחסית של כניסת חום וקור. יחד עם זאת, בתחומים כמו בנייה ירוקה ניתן למצוא שלל פתרונות מקבילים המספקים אטם-חדר ברמה זהה מבלי לפלוט גזי חממה.
 
יציקת אופי דקורטיבי ייחודי לחדר השינה
 
עיצוב חדר השינה יכול להסתמך על מגוון אסכולות – החל מחדר שינה מעץ מלא, עם כל הארונות והמגירות בצבע חום עץ טבעי. כזה הוא למשל חדר השינה של אופרה ווינפרי – המורכב בעיקרו ממדפי עץ ושולחנות חומים בסגנון עתיק. בניגוד להום סטיילינג הזה ניתן להסתמך על ההום סטיילינג המודרני, זה המבוסס על ארונות לבנים בצבע מעושן או שמנת, עם ידיות פתיחה כסופות בחלקם הקדמי. סגנון עיצוב שכזה, שזכה לשם "סגנון הייטק" מאפיין לא מעט בתים מודרניים, והוא מתבסס בעיקרו על ארונות אלומיניום מצופים פורניר עץ לבן, וידיות פתיחה מתכתיות בצבע טבעי.
 
מתכננים לשנות ולעצב את חדר השינה? היכנסו לקטלוג ריהוט עתיק לקבלת מידע ורעיונות לעיצוב !