Think Rihut

 
 

תחשבו ריהוט - ריהוט מעוצב לבית

 
   
 
חדרי תינוקות מעוצבים

חדרי תינוקות מעוצבים ללא ספק, חדר הילדים שלכם – ובמיוחד כאשר הם קטנים מצריך המון מחשבה לגבי עיצובו. לא רק שהחדר צריך להיראות יפה ו

פורסם: 1/12/2016

מאמר זה שייך לקטגוריית חדרי תינוקות מעוצבים
חדרי תינוקות מעוצבים
 
ללא ספק, חדר הילדים שלכם – ובמיוחד כאשר הם קטנים מצריך המון מחשבה לגבי עיצובו. לא רק שהחדר צריך להיראות יפה ומותאם לתינוקות, הוא צריך להיות מאד פונקציונלי ויעיל במיוחד אם גרים בו מספר תינוקות שצפויים לגדול להיות ילדים בוגרים שצריכים להסתדר יחד בחדר שינה אחד. כיצד עושים את זה, ומהן הטעויות שממש צריך להימנע מהן בכל מחיר?
 
מיטות שינה
 
בואו נודה באמת, כשמדובר בתינוקות אין הרבה מה להציע פרט להצבת לולי תונוק בחדר, ולכאורה זו לא צריכה להיות משימה יותר מדי מסובכת. יחד עם זאת, אם התכנון הוא להישאר באותו הבית, או לעבור לבית אחר בעל אותו מספר חדרים כמו שיש לכם עכשיו (מה שלא יאפשר הפרדה בין התינוקות לחדרים נפרדים גם בעתיד) רצוי שתדעו כיצד לשים מיטות ילדים בחדר כבר עכשיו. הורים רבים בוחרים לשים מיטות קומותיים, והשיקול לגמרי מובן: החדר מוגבל, וצריך להקצות לילדים כמה שיותר מקום. יחד עם זאת, ניתן להרחיב את המקום בחדר עוד יותר ממה שאתם חושבים באמצעות מיטה יעילה זו. ניתן לרכוש, למשל, מיטת קומותיים פינתית: המיטה התחתונה צמודה לקיר אחד, והמיטה העליונה צמודה לקיר האנכי לו. המיטה התחתונה נותרת, אם כן, בטוחה ללא ”גג" מעליה ולכן ניתן לשבת עליה ביום יום, לשחק וליהנות ממגוון פעילויות.
 
סידור החפצים
 
יש להפריד בין חפצים לשימוש בטווח הקרוב לחפצים בהם משתמשים בטווח הרחוק. החפצים שהתינוקות שלכם יצטרכו בטווח הקרוב יוצבו במקומות שהתינוקות יכולים להגיע אליהם: בקפסולות אחסון בתחתית החדר, בקומה התחתונה של הארון, ואם מדובר בצעצועים לשימוש מידי – ניתן להשאירם בתוך הלול. מומלץ לבנות מעל לארון, או במקום גבו אחר בחדר – מזווה עליון: לוקחים קרש עץ, מוצאים 2 קירות סמוכים ברוחב שלו וממסמרים אותו אליהם כך שההפרש ממנו לתקרה יהיה 30-40 ס"מ. במזווה העליון ניתן לאחסן את בגדי הקיץ בחורף, ולהיפך.
 
בדים ומדבקות לחדר
 
אמצעים שנועדו לעטוף את החדר וליצור לו תוכן צבעוני. 3 הרכיבים העיקריים הם שטיחים לחדרי תינוקות, טפטים לחדרי תינוקות וכמובן – ווילונות חלון. מומלץ לבחור את שלושת האלמנטים הללו כסדרה אחת, בעלת מראה ייחודי, ומומלץ עוד יותר לבחור בעיצוב כללי ולא פרטני מדי עבור עולם התינוקות (למשל טפטים ווילונות של בובספוג ודומיו) על מנת שהתינוקות ירצו להישאר בחדר הזה גם בעתיד כשיגדלו, ולא תצטרכו להחליף את הפריטים אשר קניתם.