Think Rihut

 
 

תחשבו ריהוט - ריהוט מעוצב לבית

 
   
 
חדרי שינה מעוצבים

חדרי שינה מעוצבים מהו הום סטיילינג וכיצד הוא מיושם בימינו? מהן שיטות ההום סטיילינג של העת האחרונה עבור חדרי שינה, וכיצד הום סטיילינג איכ


פורסם: 1/12/2016

מאמר זה שייך לקטגוריית חדרי שינה מעוצבים
חדרי שינה מעוצבים
 
מהו הום סטיילינג וכיצד הוא מיושם בימינו? מהן שיטות ההום סטיילינג של העת האחרונה עבור חדרי שינה, וכיצד הום סטיילינג איכותי יכול ליצוק זהות עבורם ולהפכם לחדרי שינה מעוצבים?
 
חדרי שינה עם וילונות לחדרי שינה מעוצבים הם חדרי שינה בעלי מראה חד אך מפנק, משוכלל, ועם זאת – גם מאד פשוט. במילים אחרות, זהו חדר שעלול להיראות מינימליסטי, אך בשונה מחדר שלא השקיעו בעיצוב שלו – מדובר בפשטות שיוצרת מורכבות. מתי כל זה לא נדרש, אלא בדיוק ההיפך: עיצוב גרנדיוזי ובולט לעין? כאשר חדר השינה מאד גדול וצריך להשתמש בעזרי עיצוב גדולים ובולטים, שכן בחדר כה גדול הם ייראו רגילים למראה. כך, גם אותו חדר גדול ייראה אינטימי, ולא ייראה כמו אולם גדול (מה שהיה קורה אם היה מיושם בו עיצוב מינימליסטי עם רכיבים קטנים ולא בולטים). ברוב המקרים, חדרי שינה נחשבים לקטנים או בינוניים, ובהם נתמקד בשורות אלה.

חדר השינה הקטן והבינוני - טיפול בחסרונותיו
 
החסרונות של כל חדר קטן ובינוני ובפרט של חדר השינה הם בראש ובראשונה מוגבלות המקום. שנית, על פי רוב עלולה להיווצר גם בעיית תאורה, אלא אם כן יש בחדר חלון הפונה ישירות לכיוון מזרח, כיוון זריחת השמש בישראל. שלישית, קל מאד לעשות טעויות ולשים בחדר עזרים עיצוביים שיגרמו לו להיראות עוד יותר קטן מכפי שהוא. כיצד מתגברים, אם כן, על שלושת החסרונות הללו?
 
על בעיית הגודל אי אפשר להתגבר באמצעות מהלכים עיצוביים כמובן, אך ניתן לעשות זאת באמצעות הגדלת החדר, איחודו עם חדר אחר וכד'. בהנחה שהחדר נשאר בממדיו המקוריים, על החיסרון השני – בעיית התאורה, ניתן להתגבר על ידי קביעת רהיטים בצבעים בהירים כגון לבן, לבן מעושן, שמנת וכד'. בנוסף, מומלץ להציב תאורה עלית: מנורות שמוצבות על הקיר ולא על התקרה אך הן מאירות לכיוון התקרה. כך, כמות רבה של אור מופצת בכל החדר. את החיסרון השלישי – טעויות עיצוביות שלקוחות עושים בהציבם רכיבים שגורמים לחדר להיראות יותר קטן – נפתור על ידי זיהוי הטעויות הללו, והצעות אלטרנטיביות במקומן, שחלקן אף יגרמו לחדר להרגיש לכם גדול יותר.
 
טעויות עיצוביות שלקוחות עושים בחדרי שינה קטנים, והצעות חליפיות להן
 
1. בחירה במנורה מרכזית קטנה – מדובר במנורה לתקרה שיכולה להתבסס על בית-מנורה נצמד לנורות הלוגן, נורת ליבון תלויה על חוט, וכד'. הפתרון: הצבת רכיבי תאורה גדולים. במקום גוף תאורה נצמד בגודל סטנדרטי, גוף תאורה נצמד בגודל גדול המכסה חלק נכבד מהתקרה, ובמקום תליית נורת ליבון בלבד, עטיפתה באהיל גדול. כך, החדר ייצור אשליה אופטית שהוא גדול יותר.
 
2. שימוש בריהוט בעל צבעים אינטימיים: שחור, עץ טבעי, אלומיניום אפור כהה – טעות נפוצה שנעשית בלא מעט חדרים קטנים. החדר הקטן לא זקוק לאינטימיות כי זה בדיוק מה שיגרום לו להיראות עוד יותר קטן ממה שהוא. חדר כזה צריך ארונות לבנים, שולחנות בצבע שמנת, שידות כסופות בהירות וכד'.